KŚDD - DOKUMENTY


REGULAMIN

Klubu Środowiskowego Dzielnego Dzieciaka

- dziewczynki i chłopaka



1.   Niniejszy Regulamin reguluje zasady funkcjonowania Klubu Środowiskowego Dzielnego Dzieciaka - dziewczynki i chłopaka zwanego dalej klubem. Osoby przebywające na terenie klubu, korzystające z działalności klubu są zobowiązane do przestrzegania zapisów regulaminu.
2.    Klub znajdujący się przy ul. Sołtysowickiej 59 „a” we Wrocławiu prowadzony jest przez Stowarzyszenie pod wezwaniem Matki Bożej Nieustającej Pomocy „Przyjaciele Seniorów” z siedzibą we Wrocławiu 50-229, ul. Kraszewskiego 2, zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem 0000038831, z zarządem w składzie: Teresa Romotowska – prezes, Elżbieta Zbylut – skarbnik, Emilia Kruszwicka – sekretarz.
3.   Klub nie jest przedszkolem. Jest natomiast alternatywną formą zagospodarowania czasu wolnego dzieci, w tym wspierania rozwoju społecznego, intelektualnego, emocjonalnego oraz ruchowego dzieci w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka.
W ramach zagospodarowania czasu wolnego dzieci, Klub realizuje autorski program integracji międzypokoleniowej.
4.   Do Klubu Środowiskowego Dzielnego Dzieciaka - dziewczynki i chłopaka, przyjmowane są dzieci w wieku od 3 do 5/6 lat (nieobjęte obowiązkiem szkolnym). Dzieci młodsze mogą zostać przyjęte do klubu po indywidualnej konsultacji z kierownikiem klubu. Możliwe jest przyjęcie do klubu dzieci z dysfunkcjami (alergia, niepełnosprawność i inne), jeśli nie utrudniają one w znaczący sposób funkcjonowania dziecka w klubie.
5.  Warunkiem przyjęcia dziecka do klubu jest wypełnienie przez rodziców/opiekunów stosownej dokumentacji, w tym karty zgłoszenia dziecka do udziału w zajęciach. Rodzice zobowiązani są do podania w karcie zgłoszeniowej istotnych danych o zdrowiu i przyzwyczajeniach dziecka.
6.  Na terenie klubu dziecko jest pod opieką wychowawców od momentu przyjęcia do klubu do momentu odebrania dziecka przez rodzica/inną upoważnioną osobę. W tym czasie dziecko objęte jest ubezpieczeniem NW. W pozostałym czasie wychowawcy nie ponoszą odpowiedzialności za pobyt dziecka na terenie klubu.
7.   W przypadku, gdy dziecko odbiera osoba inna, niż podana w karcie zgłoszeniowej, rodzice zobowiązani są do dostarczenia pisemnego oświadczenia z danymi personalnymi osoby odbierającej. Upoważnienie jest przechowywane wraz z dokumentacją dziecka na terenie placówki. Dziecko powinno znać osobę, która ma odebrać je z klubu.
8.  Do klubu przyjmowane są dzieci zdrowe. Wychowawcy mogą odmówić przyjęcia dziecka z wyraźnymi objawami przeziębienia lub innymi chorobowymi, zwłaszcza w przypadku podejrzenia choroby zakaźnej. Odmowa przyjęcia powinna zostać zaznaczona na liście obecności. Po nieobecności dziecka dłuższej niż 5 dni spowodowanej chorobą, zwłaszcza w przypadku choroby zakaźnej, niezbędne jest przedstawienie zaświadczenia od lekarza o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w zajęciach.
9.   Wychowawcy klubu nie podają dziecku żadnych leków i nie stosują wobec dziecka zabiegów lekarskich, poza nagłymi przypadkami ratującymi życie dziecka oraz wynikającymi z konieczności udzielenia dziecku pierwszej pomocy.
10. Na miarę możliwości rodzice powinni poinformować wychowawców o każdorazowej nieobecności dziecka w klubie.
11. Opieka nad dziećmi sprawowana jest w godzinach od 8.00 do 16.00 w dni powszednie.
12. Rodzice powinni starać się przestrzegać godziny adaptacyjnej, to znaczy przyprowadzać dziecko do godziny 9.00, gdyż od tej godziny zaczynają się zajęcia właściwe.
13. W zależności od zadeklarowanego czasu pobytu dziecka w klubie, dziecko powinno być odebrane do godziny 13.00 lub do godz. 16.00. Istnieje możliwość, wyłącznie dla obojga rodziców pracujących, pozostawienia dziecka pod opieką od godz. 7.30 do 16.30 po wcześniejszym, (co najmniej na 1 dzień przed) poinformowaniu wychowawców.
Istnieje również możliwość wydłużenia czasu opieki nad dziećmi, opieki całodobowej i weekendowej - jeśli rodzice będą zainteresowani tą formą opieki - szczegóły należy uzgadniać z kierownikiem klubu.Dochód z tego tytułu przeznaczony zostanie na statutową działalność Stowarzyszenia związaną z działalnością klubu.
14. W przypadku pozostawienia dziecka pod opieką klubu, bez wcześniejszego uzgodnienia, przed lub po godzinach otwarcia naliczana jest dodatkowa opłata: 5 zł za kolejne rozpoczęte 30 minut.
15. Wysokość miesięcznej opłaty stałej jest niezależna od nieobecności dziecka, jedynie opłata za wyżywienie (II śniadanie) naliczana jest za każdy dzień pobytu.
16. Uiszczenie opłaty za pobyt dziecka w klubie powinno nastąpić do 10 dnia każdego miesiąca lub w innym terminie uzgodnionym z kierownikiem klubu. W wyjątkowych sytuacjach istnieje możliwość odpracowania przez rodziców/opiekunów na rzecz klubu/Stowarzyszenia należnej opłaty stałej.
17. „Ciepły” posiłek dziecko przynosi ze sobą. „Obiadek" przygotowywany jest w domu przez rodziców-opiekunów dziecka. Rodzice/opiekunowie zobowiązani są do podpisywania karty potwierdzającej fakt przygotowania posiłku i wyparzania pojemnika, z którego spożywany jest posiłek.
18. W przypadku, gdy klub będzie organizował uroczystości wymagające większego nakładu środków finansowych (np. kupna prezentów wszystkim dzieciom), tak jak to jest w przypadku obchodów Dnia Dziecka, Mikołaja, Wigilii, autokarowej wycieczki poza miasto lub specjalistycznych konsultacji dopuszcza się możliwość zbiórki pieniędzy nieprzekraczającej jednorazowo sumy 30 zł na dziecko.
19. Na czas pobytu w klubie rodzice powinni zaopatrzyć dziecko w: pełne obuwie zmienne, ubranie na zmianę, kubek z pastą i szczoteczką, mały ręczniczek – wszystkie rzeczy powinny być podpisane imieniem i nazwiskiem dziecka.
20. Na miarę możności dziecko nie przynosi do klubu własnych zabawek, klub nie ponosi odpowiedzialności za zabawki przyniesione przez dziecko.
21. Rodzice/opiekunowie zobowiązani są do:
·         Współpracy z kierownikiem/wychowawcą Klubu Środowiskowego Dzielnego Dzieciaka-dziewczynki i chłopaka w celu uzyskania jak najlepszego i jednolitego kierunku wychowania
·         Na miarę możliwości braniu czynnego udziału w indywidualnych konsultacjach,
zebraniach rodziców, spotkaniach wykładowo/warsztatowych poszerzających wiedzę na temat   prawidłowego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
·         Aktywnego włączania się w działania zmierzające do poprawy warunków pracy klubu, wzbogacające  realizowany program.
·         Dbania o estetyczny wygląd dziecka.
·         Dbania o zdrowie własnego dziecka oraz innych dzieci korzystających z klubu - nie przyprowadzając do klubu dziecka kaszlącego, zakatarzonego, z gorączką.
·         Uiszczanie opłaty za pobyt dziecka w klubie do 10 dnia każdego miesiąca.
·         Naprawy szkód wyrządzonych przez dzieci.
·         Przestrzegania regulaminu.
22. Rodzice/opiekunowie uprawnieni są do:
·         Zgłaszania bezpośrednio kierownikowi/wychowawcy klubu swoich uwag oraz propozycji.
·         Otrzymywania informacji dotyczącej dziecka z poszanowaniem prawa do prywatności.
23. Klub zobowiązany jest do zachowania i zapewnienia bezpieczeństwa oraz do realizacji oferty programowej klubu obowiązującej na dany rok, a stanowiącej integralną część regulaminu.
24. W wyjątkowych sytuacjach, a zwłaszcza w sytuacjach braku współpracy ze strony rodziców/opiekunów, kierownik po konsultacji z zespołem wychowawczym ma prawo do ostatecznej decyzji w sprawie oddalenia dziecka z zajęć w klubie.
25. Strony obowiązuje dwutygodniowe wypowiedzenie.
26. Zapisanie dziecka do Klubu Środowiskowego Dzielnego Dzieciaka jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
27. Możliwość uczęszczania dziecka do klubu może zostać zawieszona także w przypadku, gdy opiekunowie/rodzice dziecka nie przestrzegają regulaminu klubu.
28. Uczestnictwo dziecka w zajęciach klubu powiązane jest z równoczesnym wyrażeniem zgody na publikację zdjęć z wizerunkiem dziecka na potrzeby promocji organizacji tj. Stowarzyszenia pod wezwaniem Matki Bożej Nieustającej Pomocy „Przyjaciele Seniorów".
29. Zapisanie dziecka do Klubu Środowiskowego Dzielnego Dzieciaka jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
30. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z regulaminem pracy klubu i zobowiązujemy się do jego przestrzegania oraz do ścisłej współpracy z kadrą klubu w celu zapewnienia naszemu dziecku najlepszych warunków pobytu w klubie.


popisy rodziców/opiekunów …………………………………………………………


Jeżeli tylko istnieje taka możliwość zachęcamy rodziców dzieci uczęszczających do klubu do dokonywania dobrowolnych wpłat na działalność klubu w formie darowizny. Stowarzyszenie pw. MBNP „Przyjaciele Seniorów” posiada status organizacji pożytku publicznego i wpłacana na konto Stowarzyszenia dobrowolna kwota może stanowić darowiznę na działalność statutową Stowarzyszenia podlega odliczeniom od podatku.